Friday, July 18, 2014

Pray for MH17


Belum pun 4 bulan lagi misteri tragedi MH370 terjadi, dunia dikejutkan pula dengan tragedi MH17 yang didakwa ditembak jatuh di Torez, Ukraine iaitu kawasan bergolak di Ukraine sebentar tadi.


Pergolakan di Ukraine berlaku apabila kerajaan Rusia enggan mengiktiraf kerajaan Ukraine yang baru dan seterusnya mengambil alih semenanjung Crimea di Ukraine dengan bantuan tentera dan penduduk tempatan yang pro-Rusia.

Dijangka tiba di KLIA jam 6.10 pagi hari ini, MH17 dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal. Majoriti penumpang adalah warganegara Belanda dan dikatakan terdapat 20 orang rakyat Malaysia dalam pesawat tersebut. MH17 terputus hubungan dengan menara kawalan ketika berada di ruang udara Ukraine.



Pihak-pihak yang bertelagah di Ukraine menawarkan gencatan senjata selama 3 hari untuk memudahkan siasatan nahas pesawat atas dasar kemanusiaan. Walau apa pun, salam takziah kepada keluarga mangsa dan semoga tabah menghadapi dugaan yang tak disangka-sangka ini.


1 comment:

  1. Salam takziah buat keluarga mereka dan alfatihah utk mangsa beragama Islam..

    ReplyDelete

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...