Monday, July 14, 2014

Tips Untuk Mengekalkan Vitamin C Dalam Tubuh Badan Kita


Disclaimer: The information on this site is for educational purposes only. It is not intended to be a substitute for professional medical advice. None of the opinions are meant to diagnose or treat any disease or illness. You should always consult your healthcare provider.

Tahukah anda bahawa sebatang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C? Tahukah anda bahawa keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C? Tahukah anda bahawa kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak? Dan tahukah anda bahawa terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit? 


Oleh itu, adalah penting untuk kita mengetahui cara untuk mengekalkan Vitamin C dalam tubuh badan kita. Mengapa kita perlu Vitamin C? Haiwan seperti arnab mampu menghasilkan Vitamin C mereka sendiri iaitu 18,000mg (18g) sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan Vitamin C mereka sendiri. Tambahan pula Vitamin C adalah larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh badan kita. Oleh yang demikian adalah penting untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari tambahan pula Vitamin C tidak memberikan kesan toksik.


Walaubagaimanapun adalah memadai untuk mendapatkan Vitamin C dari buah-buahan kerana setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit. Kandungan Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.



Di Shaklee, "Sustained Release Vita C 500mg" telah diperkenalkan dan berbeza dengan Vitamin C lain di pasaran dari segi teknologi "Sains Pembebasan Berterusan Secara Semulajadi". Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah dan kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan bahawa 2 tablet Vitamin C Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam. Begitulah caranya untuk mengekalkan kandungan Vitamin C dalam badan kita!


Setiap tablet juga mengandungi 120mg bioflavonoid atau lebih dikenali sebagai Viamin C Complex, dimana 25% daripada bioflavanoid diekstrak daripada kulit buah. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

*25% daripada bioflavanoid diekstrak daripada kulit buah*


Manfaat utama Vitamin C Shaklee tidak dapat dipertikaikan lagi seperti berikut :-

# Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ia hanya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

# Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

# Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, athma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.

# Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang bahan kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

# Mencantikkan Kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

# Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki Insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

# Mengekalkan Kolestrol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis (arteri tersumbat), thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.



Adakah pengambilan Vitamin C penting untuk kanak-kanak? Ya, semestinya. Anda bertanggungjawab untuk meningkatkan sistem imun si cilik anda daripada serangan pelbagai jenis penyakit seperti link di bawah :-


SweetBonda Stories: Chewable Vita-C Plus Shaklee Kini Berwajah Baru: Sustained Release Vita-C Plus (500mg) Di Shaklee, selain dari  Sustained Release Vita-C Plus (500mg) , ada satu lagi vitamin c ya...


*Vitamin C untuk si cilik anda!*


Adalah jelas betapa pentingnya untuk mengekalkan Vitamin C dalam tubuh badan kita. Justeru, dapatkan segera Shaklee Vitamin C dan nikmati khasiat sebenarnya!



Sila klik ORDER di sini untuk pembelian produk lain atau hubungi kami seperti di bawah :-



Semoga bermanfaat kepada semua!
==================
Lin Chalo & Mohd Alizal,
Health Consultant &
Business Mentor
014.338.6810 - Lin
012.401.6683 - Alizal
==================



No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...