Monday, July 21, 2014

Ostematrix - Kenali Pelengkap Kalsium Anda Dengan Lebih Dekat Lagi


Disclaimer: The information on this site is for educational purposes only. It is not intended to be a substitute for professional medical advice. None of the opinions are meant to diagnose or treat any disease or illness. You should always consult your healthcare provider.

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.


*Formula garam yang unik di Laut Mati*

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


*Graf menunjukkan bahawa jisim tulang berkembang secara maksimum pada umur 28 dan ketumpatan jisim tulang menurun secara mendadak selepas umur 40 tahun khususnya untuk kaum wanita*


Tips yang berguna untuk anda tahu memilih kalsium premium yang terbaik adalah sesuatu produk itu harus mengandungi vitamin D dan magnesium untuk penyerapan yang baik, elakkan produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum dan elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.


*Keupayaan dan kemampuan Vitamin D dalam membantu penyerapan kalsium dalam tubuh badan*

Juga cara terbaik untuk mengukur penyerapan kalsium daripada suplemen adalah dengan mengukur perubahan dalam tahap kalsium darah selepas penggunaan suplemen. Pengunaan hanya dua kaplet dari ostematrix menyebabkan peningkatan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12 jam.



Sememangnya 1 tablet ostematrix mempunyai kandungan kalsium yang tinggi bersamaan dengan 1 gelas susu tinggi kalsium ataupun bersamaan dengan 80 biji buah badam. Antara manfaat lain Shaklee Ostematrix ialah :-


# Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.


# Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-Kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

# Meringankan Stres - Ianya mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

# Memperbaiki Masalah Haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

# Pengalkailan Tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

# Memperbaiki Hiperaktiviti Perut dan Sakit Gastrik

# Vitamin D - Dinamakan sebagai Vitamin D pada tahun 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets, Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen vitamin D.

# Magnesium - Ini adalah ion positif no 2 penting dalam tubuh kita. Ianya mengelakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus; menghalang endapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

* Zinc, Boron, Manganes, Kuprum - Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.






Dapatkan segera Shaklee Ostematrix dan nikmati pelengkap sebenar sumber kalsium anda! Sila klik ORDER di sini untuk pembelian produk lain atau hubungi kami seperti di bawah :-



Semoga bermanfaat kepada semua!
==================
Lin Chalo & Mohd Alizal,
Health Consultant &
Business Mentor
014.338.6810 - Lin
012.401.6683 - Alizal
==================




No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...