Friday, October 24, 2014

Kepentingan Susu Dan Produk Susu



Mengambil Susu dan Produk Susu dengan secukupnya adalah Cadangan Ketujuh Pakar-pakar Nutrisi dalam 14 Cadangan Utama Garis Panduan Diet Malaysia Tahun 2010 yang telah dibentangkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.


1) Mengambil susu dan produk susu setiap hari

2) Menggantikan susu pekat manis dan susu pekat manis penuh dengan cecair tanpa gula atau susu tepung

3) Mereka yang tidak boleh minum susu berlaktosa, disarankan untuk mengambil susu yang telah dicernakan bebas laktosa seperti yogurt dan minum susu yang diperkaya dengan kalsium


Susu kaya dengan nutrien-nutrien seperti Kalsium, Potasium, Fosforus, Protein, Vitamin D, Vitamin A, Vitamin B12, Riboflavin dan Niacin.




Jika anda merasa bosan untuk mengambil susu atau produk susu setiap hari, anda boleh bertukar kepada sumber makanan alternatif yang kaya dengan pelbagai nutrisi serta lazat iaitu Shaklee Meal Shakes dan Shaklee ESP. Kanak-kanak sudah tentu akan menggemari keenakan Shaklee Meal Shakes yang berkhasiat manakala orang dewasa sudah pasti akan memilih Shaklee ESP.




Tambahan pula, Oktober 2014 ialah promosi berganda untuk kedua-dua produk Shaklee Meal Shakes dan Shaklee ESP ini. Dapatkan segera kedua-dua produk yang hebat ini dan alami sendiri kelazatan serta 1001 khasiat yang terkandung dalamnya.


Dengan kerjasama Yayasan MyKasih, Shaklee telah melaburkan RM1juta dalam bentuk minuman nutrisi iaitu Meal Shakes kepada kanak-kanak dan keluarga yang memerlukan.







Semoga bermanfaat kepada semua!
==================
Lin Chalo & Mohd Alizal,
Health Consultant &
Business Mentor
014.338.6810 - Lin
012.401.6683 - Alizal
==================



No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...