Tuesday, June 16, 2015

Pemain Import Baru Liga Perdana 2015



Setelah 10 perlawanan Liga Perdana berlangsung T-Team masih mengungguli kedudukan carta dan diekori rapat oleh Kedah. Tinggal 12 perlawanan sahaja yang berbaki sebelum menutup kempen liga.



Tingkap perpindahan April juga telah selesai dimana kita menyaksikan pemain import yang tidak menyerlah telah pergi dan digantikan dengan pemain import baru. Entri berkenaan pemain import Liga Perdana di awal musim telah pun diceritakan sebelum ini.


T-Team

Josip Milardovic - bekas pemain remaja Croatia bawah 21 tahun ini telah melengkapkan kuota 4 orang pemain import T-Team. Bermain di posisi tengah bertahan, T-Team dilihat cuba menguatkan bahagian pertahanan dan tengah pasukan itu.

Josip Milardovic (jersi kuning)

* Takziah kepada kapten pasukan dan juga pemain import T-Team, David Faramola Oniya yang telah meninggal dunia pada 13.6.2015 setelah rebah ketika perlawanan persahabatan bertemu Kelantan


PKNS

Pedro Henrique - PKNS dilihat cuba memperkuatkan bahagian serangannya bagi mencabar kejuaraan liga dengan mendapatkan khidmat penyerang muda Timor Leste ini. PKNS terpaksa melepaskan pertahanan kiri mereka dari Jepun, Keisuke Ogawa.



Pulau Pinang

Dengan hanya 1 kekalahan dan rekod pertahanan terbaik dalam Liga Perdana, Pulau Pinang masih mempercayai pemain import mereka dan tidak membuat apa-apa perubahan.


Kedah

Berada di tangga ke-2 liga setakat ini... Kedah merasakan mereka kurang kreativiti di bahagian tengah dan telah mengambil 2 pemain tengah menyerang. Lawrence Olum dan Keith Nah yang sama sekali tidak menyerlah telah dipinggirkan.

Sandro Mendonca - seorang pemain berpengalaman dari Brazil

Liridon Krasniqi - pemain Albania/Kosovo merupakan bekas pemain remaja FC Nurnberg



JDT II dan NS Matrix tidak membuat sebarang perubahan kepada pemain import mereka. Posisi serangan mereka nampak kuat tetapi tidak di bahagian pertahanan.


DRB Hicom

Hayato Hashimoto - pemain ini melengkapkan kuota import DRB Hicom. Bermain di posisi tengah bertahan, DRB Hicom dilihat cuba untuk menguatkan posisi pertahanan dan tengah mereka. Komen pemain ini berkenaan mutu dan kualiti bolasepak Malaysia telah menjadi viral baru-baru ini.

Hayato Hashimoto (jersi oren)

Sabah

Joel Chianese - penyerang muda Australia ini menggantikan penyerang Singapura, Fazrul Nawaz yang tidak menyerlah. Sabah dilihat cuba untuk menguatkan lagi jentera serangan mereka.

Joel Chianese ketika beraksi bersama Sydney FC

UiTM

Mbom Mbom Julien - pemain tengah Cameroon yang berpengalaman luas dalam Liga Perancis dan Liga Indonesia. Nasib pertahanan Korea Selatan, Park Chul Hyung masih tidak diketahui.

Mbom Mbom Julien (tengah)

Putrajaya SPA

Putrajaya SPA membuat rombakan besar-besaran pemain import mereka dengan hanya mengekalkan pertahanan Korea Selatan, Kwong Jun sahaja. Pemain-pemain seperti Guy Bwele, Michael Ijezie, dan Precious Emuejeraye semuanya telah diketepikan.

Rod Dyachenko - pemain tengah Rusia yang berpengalaman luas di Liga Amerika Syarikat dan Liga Thailand

Simone Quintieri - penyerang berpengalaman Itali yang pernah beraksi di Liga Itali, Liga Amerika Syarikat, Liga Malta dan Liga Indonesia

Cameron Edwards - pemain muda Australia beraksi di bahagian tengah dan pernah menjadi pemain remaja kelab Reading di England

Cameron Edwards

Kuala Lumpur

Sama seperti Putrajaya SPA, Kuala Lumpur juga membuat rombakan besar-besaran dengan menyingkirkan Martin Ekoule, Kalle Sone dan Ogunboye Iyanu. Pemain tengah Korea Selatan Choi Hyun Yeon masih lagi dikekalkan.

Lee Sung Hyun - pertahanan dari Korea Selatan

Modibo Konte - pemain muda Mali yang beraksi di bahagian sayap

Lee Jin Seuk - penyerang dari Korea Selatan

Modibo Konte (tengah) ketika beraksi dengan pasukan Mali bawah-16

Kuantan FA

Fabrice Noel - pemain kebangsaan Haiti dan juga bekas penyerang ATM telah menggantikan penyerang Korea Selatan Im Kyung Hyun

Fabrice Noel ketika beraksi bersama pasukan kebangsaannya

Tidak hairanlah kalau mana-mana pasukan tidak berani memberikan kontrak jangka panjang ataupun bayaran gaji yang mahal kepada mana-mana pemain import yang masih belum terbukti kemampuan masing-masing di atas padang.

Kecederaan jangka masa panjang, pemain yang "indah khabar dari rupa", tidak dapat menyesuaikan diri dengan Liga Malaysia dan banyak lagi kemungkinan-kemungkinan yang bakal dihadapi.




No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...