Wednesday, July 2, 2014

Collagen Powder - Petua Mengurangkan Kedut dan Kendur Pada Kulit


Disclaimer: The information on this site is for educational purposes only. It is not intended to be a substitute for professional medical advice. None of the opinions are meant to diagnose or treat any disease or illness. You should always consult your healthcare provider.


Adalah satu fakta bahawa semakin berumur seseorang, semakin kedut dan kendur kulit masing-masing. Sila lihat dan rujuk pada kulit masing-masing! Hehe... Tahukah anda mengapa terjadinya sedemikian? Ini kerana semakin kita menua, semakin kurangnya kolagen yang dihasilkan oleh tubuh badan kita.


Tiada masalah untuk membiarkan kekurangan kolagen dalam badan, tetapi ada orang yang kisah. Umur hanyalah sebahagian faktor sahaja yang menyumbang kepada kekurangan kolagen dalam badan khususnya di kulit kita. Faktor-faktor lain yang menyumbang ialah cahaya matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan sebagainya.



Collagen Powder telah dirumus dan diproses menggunakan tujuh ramuan utama iaitu kolagen dari sisik ikan merah, ekstrak biji Camellia Japonica, Ekstrak Pfaffia, Elastin dari kolagen ikan, Vitamin C dan Vitamin B, Ekstrak kekerang dan Lactobacillus Acidophilus.


# Sisik Ikan Merah adalah sumber kolagen yang premium kerana mengandungi 4,000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah), kurangnya pencemaran (spesis ikan laut dalam), sisik ikan merah adalah tahan lasak, dan kadar penyerapan yang tinggi (sekitar 1,000 Dalton - berat molekular kolagen) berbanding kolagen haiwan


*Sisik Ikan Merah*


# Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik, satu omelien dan pelembab kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas


*Bunga Camellia Japonica*


# Pfaffia ataupun ginseng Brazil apabila bergabung dengan ekstrak biji Camellia Japonica membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Asid hyaluronic mampu untuk mengikat air yang banyak seterusnya berfungsi menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembab dan licin.


*Ginseng Brazil*


# Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik serta menjadikan kulit tegang, anjal dan elastik.

# Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B pula turut serta dalam metabolima karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

# Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

# Lactobacillus acidophilus membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Penting ke ambil kolagen Shaklee ni? Tak kisah pun takpe kan? Ya, betul tak ambil pun takpe. Tapi manfaat ambil kolagen Shaklee ni tak berapa banyak seperti berikut :-


1. Tampak Lebih Muda

* Membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula
* Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
* Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit akan sembuh dengan cepat dan akan bantu mengurangkan parut
* Membantu menghilangkan tanda penuaan


2. Rasa Lebih Muda

* Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh
* Kolagen membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi
* Kornea mata memerlukan kolagen untuk mengekalkan otot mata supaya tetap anjal
* Kolagen menyokong sel glya membekalkan nutrisi kepada otak agar minda kita semakin baik walaupun semakin menua.


Jangan tunggu lagi, dapatkan segera khasiat sebenar Shaklee Collagen Powder yang menyerap dengan cepat dan berkesan dalam tubuh badan anda!




Oleh itu, jom sama-sama kita memilih untuk gaya hidup yang lebih sihat dengan klik ORDER di sini untuk membuat pembelian atau hubungi kami seperti di bawah :-


Semoga bermanfaat kepada semua!
==================
Lin Chalo & Mohd Alizal,
Health Consultant &
Business Mentor
014.338.6810 - Lin
012.401.6683 - Alizal
==================



No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...