Friday, December 12, 2014

Program Cuti Sekolah AMPAC - Part 1



Alhamdulillah... syukur.... Dua orang anak kami, Muhammad Adam Hakimi, 9 tahun dan A'isyah Humairah, 7 tahun telah selesai menamatkan Program Cuti Sekolah selama 5 hari di Az-Zahrah Multi-Intelligence Academy (AMPAC), Bandar Baru Bangi.

Rumah/Apartment Percutian Untuk Disewa Di Bangi



Sepertimana entri isteri saya berkenaan Program-Program Cuti Sekolah untuk dipertimbangkan sebelum ini, kami telah menghantar anak-anak kami ke Program Cuti Sekolah anjuran AMPAC bermula 7 hingga 11 Disember 2014.


Day 1 - 7.12.2014

Setelah pergi beberapa Program Cuti Sekolah sebelum ini seperti Summer Camp Super Muslim III dan Kem Funzania, budak-budak ni memang dah excited sangat dan tak sabar-sabar nak pergi program anjuran AMPAC ni. 



Seramai lebih kurang 110 orang peserta untuk batch ke-2 di Bandar Baru Bangi ini telah didaftarkan melalui ibu bapa mereka. Apa yang menariknya ialah peserta-peserta kali ini datang dari seluruh Malaysia dan yang paling jauh ialah dari negeri Sarawak!




Selain daripada PCS AMPAC Shah Alam yang dijalankan serentak, terdapat juga beberapa Program Cuti Sekolah anjuran AMPAC yang telah dan akan diadakan di merata tempat. Untuk maklumat lebih tepat bolehlah rujuk pada Facebook PCS AMPAC ataupun website PCS AMPAC.

Source : FB Badrul Sani

Lebih kurang pukul 4.30 hingga 5.00 petang budak-budak ni semua akan dilepaskan pulang ke pangkuan ibu bapa masing-masing. Ibu bapa akan menunggu di tingkat bawah dan memberitahu nama anak mereka kepada urusetia yang bertugas sebelum anak-anak mereka dilepaskan.




Sampai di rumah, budak-budak sibuk berceloteh dan bercerita tentang misi dan tugasan yang telah diberikan kepada mereka. Mereka juga bersemangat menghafal pidato yang telah diberikan kepada mereka.


Day 2 - 8.12.2014

Rutin biasa untuk 4 hari lagi iaitu menghantar anak-anak ke Bandar Baru Bangi dari Cheras. Mereka dikehendaki berkumpul pada pukul 8.45 pagi kerana program akan bermula pada pukul 9.00 pagi. Antara slot yang dilakukan pada hari ke-2 ialah Slot Brilliant Students' Skills, Slot English Cuti Sekolah dan Slot Pidato atau Sesi Bijak Berbicara.






Day 3 - 9.12.2014

Hari Ke-3 budak-budak ni dikehendaki memakai pakaian warna tema AMPAC iaitu warna merah. Selain itu, terdapat juga aktiviti-aktiviti fizikal dan mereka juga dikehendaki untuk memakai kasut sukan.

Untuk slot pidato pula, anak-anak ini dikehendaki untuk training di kawasan luar untuk menambahkan lagi keyakinan diri masing-masing iaitu di hadapan Hospital Az-Zahrah, Bandar Baru Bangi.

Source : FB Badrul Sani








Selepas 3 hari berprogram serba sedikit ada nampak kesan positif pada budak-budak ni. Mereka membuat latihan pidato di rumah bukan kerana terpaksa, tetapi kerana diorang belajar dan enjoy... Mereka selalu update bookwork yang diberikan dan keyakinan diorang dalam membuat sesuatu perkara juga bertambah.

Rumah/Apartment Percutian Untuk Disewa Di Bangi


Program Cuti Sekolah AMPAC - Part 2


1 comment:

  1. Mmg betul pun..AMPAC mmg enjoy n bnyk benefitnya...

    Sy ada evidence dpn mata yg berjaya dgn AMPAC :)

    ReplyDelete

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...