Saturday, December 13, 2014

Program Cuti Sekolah AMPAC - Part 2



Program Cuti Sekolah AMPAC diteruskan lagi untuk hari ke-4 dan hari terakhir.


Day 4 - 10.12.2014

Sebelum bertolak ke Bandar Baru Bangi, budak-budak ni request untuk ambil gambar diorang dengan slogan "Saya Pelajar Cemerlang". Masa ni lah nak cuba mencuba kamera instant yang kitorang dapat secara percuma. Nak tahu macam mana kitorang dapat percuma? Nanti tunggulah entri terbaru dalam linchalo.com.

Rumah/Apartment Percutian Untuk Disewa Di Bangi

Instant Camera

Inilah hasil tangkapan daripada kamera instant kitorang. Not bad kan???






Debaran untuk budak-budak ni berpidato dan membuat persembahan di khalayak ramai semakin memuncak. Setiap malam sebelum tidur, tanpa diarahkan memang diorang sibuk training sesama sendiri tanpa disuruh. Mungkin diorang minat dan enjoy dengan apa yang diorang dapat dalam program AMPAC ni.

Myra dan sahabatnya
Source : FB PCS AMPAC

Ibu bapa juga digalakkan untuk melihat dan menyaksikan persembahan anak masing-masing besok. Jadual persembahan juga telah diberikan dalam grup wassup Program AMPAC.


Jadual Persembahan

Persembahan Peserta 8-9 Tahun

Persembahan Peserta 6-7 Tahun


Day 5 - 11.12.2014

Hari terakhir program ni jatuh pada hari cuti umum untuk negeri Selangor iaitu Hari Keputeraan DYMM Sultan Selangor. Tidak seperti hari-hari lain, perjalanan ke Bandar Baru Bangi agak lancar kerana kurang kesesakan jalan raya.

Hari ni juga budak-budak dikehendaki memakai baju melayu dan baju kurung sebagai pakaian tema. Lepas hantar budak-budak ni ke AMPAC, aku patah balik ke Cheras untuk ambil isteri dan dua orang anak lagi untuk menyaksikan persembahan abang dan kakak diorang.

Tepat jam 11.30 pagi kami sampai di M-Hall AMPAC, tapi malangnya anak lelaki kami dah selesai membuat persembahan. Atas budibicara pihak AMPAC, anak lelaki kami diberikan peluang sekali lagi untuk berpidato di hadapan kami. Terima kasih atas budi bicara AMPAC.





Selesai persembahan anak-anak umur 8-9 tahun, kami menikmati juadah makan tengahari di restoran berhampiran dan solat Zohor di masjid hijau Bandar Baru Bangi.

Kami kembali ke AMPAC, tapi kali ni di Dewan Az-Zahrah untuk menyaksikan persembahan anak gadis kami berpidato di sebelah petang untuk kategori 6-7 tahun. Alhamdulillah... dan memang tidak disangka-sangka semakin hari semakin meningkat dan bagus persembahan anak gadis kami ini.

Bak kata peneraju acara, saudara Mohd Aiman Hakimi dari AMPAC, untuk kategori 6-7 tahun ni jika anak-anak mampu tampil ke hadapan pun sudah cukup bagus untuk anak-anak ini memecah tembok ketakutan mereka.





Selesai persembahan kategori 6-7 tahun, semua ibu bapa turun ke bawah dan menunggu detik 4.30 petang untuk membawa pulang anak masing-masing ke pangkuan keluarga. Off course, apabila mereka pulang banyak 'buah tangan' yang mereka bawa dari AMPAC seperti sijil penyertaan dan beberapa dokumen berkenaan.

Program-program di tempat lain pun dapat sijil, tapi di AMPAC sijil budak-budak ni dah siap frame! Kami sebagai ibu bapa pun dapat melihat progres anak kami sepanjang 5 hari berprogram dengan adanya laporan ala-ala report card.







Dan yang paling unik kami juga dapat laporan "Ampachecker" eksklusif daripada AMPAC secara percuma iaitu analisis karakter anak-anak melalui cap ibu jari. Laporan ini sangat berguna untuk ibu bapa merancang dari sekarang cita-cita dan pekerjaan yang sesuai untuk anak masing-masing.

Insya Allah... semoga anak-anak kami dan juga anak-anak anda yang membaca blog ini sentiasa di bawah pandangan rahmat Allah swt dan akan menjadi generasi yang mencintai ilmu serta golongan yang akan berbakti kepada agama, bangsa dan negara.

Rumah/Apartment Percutian Untuk Disewa Di Bangi


Program Cuti Sekolah AMPAC - Part 1




No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...