Monday, December 7, 2015

Tips-Tips Mengekalkan Kulit Cantik Dan Sihat



Kulit adalah sebahagian daripada anggota tubuh badan kita yang paling besar. Kulit cantik dan sihat perlu dikekalkan untuk memberikan keyakinan pada diri kita dalam apa jua aktiviti yang kita lakukan. Tanpa kulit cantik dan sihat, keyakinan diri akan jatuh akibat bimbang dengan pandangan daripada orang sekeliling terhadap diri kita.

Rahsia Kulit Kembali Sihat, Tidak Berjerawat dan Tidak Berparut. Saksikan Pengalaman Gadis ini Yang Mengalami Masalah Jerawat Selama 7 Tahun!



Ada beberapa Tips Untuk Mengekalkan Kulit Cantik Dan Sihat :-


1. Kekal Terhidrat

60% daripada tubuh badan kita terbina daripada air. Dengan meminum air yang lebih kerap akan menstabilkan komposisi air dalam tubuh kita. Air diperlukan untuk melancarkan peredaran darah dalam badan, justeru akan memastikan nutrien-nutrien secukupnya mengalir ke organ tubuh badan kita khususnya Kulit.


* Source : treadmillsreview.net


2. Bersenam Dengan Lebih Kerap

Rajin-rajinlah bersenam untuk memastikan oksigen yang cukup mengalir dalam Kulit kita. Jika tiada masa untuk bersenam sekalipun seperti sesetengah orang, sibukkanlah diri kita dengan kerja-kerja fizikal seperti mengemas rumah dan mencuci pinggan mangkuk.


* Source : doodlelounge.com


3. Berhenti Merokok

Merokok adalah membahayakan kesihatan kita dalam banyak peringkat. Merokok boleh mengurangkan kelancaran peredaran darah dan oksigen dalam tubuh kita. Merokok akan menghapuskan Vitamin C dalam tubuh secara drastik. Sebab itulah kulit perokok nampak kusam dan kering.


* Source : justkickitnow.com


4. Amalkan Pemakanan Yang Sihat

Pastikan makanan harian yang diambil kita mempunyai nutrien yang seimbang khususnya untuk mengekalkan Kulit Cantik Dan Sihat. Vitamin-vitamin seperti B, C, E, A dan K akan menyebabkan kulit kita segar dan "glow".


* Source : inquisitr.com


5. Dapatkan Tidur Yang Cukup

Sistem Peredaran Darah kita akan lancar apabila kita tidak penat dan mendapatkan rehat yang secukupnya. Sebab itu amat penting untuk mendapatkan tidur yang cukup. Kulit orang yang tidak cukup tidur akan nampak kusam dan tidak bermaya kerana peredaran darah yang tidak lancar. Jika ini berterusan tanpa kawalan, hilanglah keanjalan dan seri kulit kita!


* Source : top10great.com


6. Elakkan Sebarang Tekanan

Tekanan perlu dielakkan semaksima mungkin. Tekanan adalah tidak bagus untuk Kulit kita di setiap peringkat. Apabila tekanan melanda diri kita, kulit akan menghasilkan minyak yang berlebihan, jerawat mula timbul, simptom kemerahan, kulit semakin sensitif dan kedutan serta selulit mula kelihatan.


* Source : salon.com



75% daripada tubuh badan kita adalah terbina daripada Kolagen. Kulit, tulang, sendi, otot, rambut, kuku, tulang rawan dan salur darah semuanya terbina daripada Kolagen. Kolagen adalah sejenis protein semulajadi yang mampu untuk membina semula tisu-tisu dan organ tubuh yang telah rosak akibat banyak faktor. Kolagen akan berkurangan dalam tubuh badan sebanyak 1% setahun bermula umur 18 tahun.

Shaklee Collagen Powder dirumus khas untuk membantu masalah ini dengan membekalkan Kolagen daripada sisik ikan merah (ikan laut dalam) yang mudah menyerap dalam tubuh (sekitar 1,000 dalton). 


* Shaklee Collagen Powder yang mudah menyerap dalam Kulit * 

<< Ibu Muda Anak 4 Ini Mempunyai Kulit Yang Sangat Cantik Sehinggakan Tak Perlu Bermekap Tebal Untuk Keluar Rumah >>

<< Adik Ini Mempunyai Wajah Yang Sangat Flawless & Glowing. Kami Sendiri Pun Kagum Dengan Kecantikan Kulit Wajahnya. Cantik Sangat! >>

<< Parut di Wajah Hilang Selepas 25 Hari Mengamalkan Suplemen Kecantikan Ini >>

<< Set Suplemen Yang Membantu Ramai Gadis, Wanita & Lelaki Yang Mengalami Masalah Kulit Wajah. Terbukti Sangat Berkesan, Selamat dan Halal >>


Semoga bermanfaat kepada semua!
==================
Lin Chalo & Mohd Alizal,
Health Consultant &
Business Mentor
014.338.6810 - Lin
012.401.6683 - Alizal
==================


# Artikel ini telah diubah dan diterbitkan semula dengan kebenaran daripada www.sweetbonda.my



2 comments:

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...