Sunday, September 27, 2015

Belasungkawa : Kenalan Maut Dalam Kemalangan Jalan Raya Di Kedah



Seringkali kita dikejutkan dengan kematian ahli keluarga kita, saudara mara dan juga sahabat handai. Bagi mereka yang meninggalkan kita disebabkan faktor umur dan juga penyakit yang berpanjangan, mungkin orang di sekeliling mereka sudah bersedia dengan berita pemergian mereka.

Namun begitu, pada kebiasaannya pemergian mereka yang terlibat dalam kemalangan jalan raya adalah sesuatu yang tidak disangka-sangka akan berlaku. Ini yang telah berlaku kepada salah seorang junior di UIA dulu iaitu Allahyarhamah Noor Haslinda bt Hashim yang telah terlibat dalam kemalangan jalan raya di Ayer Hitam, Kedah Darul Aman.



Kemalangan berlaku lebih kurang pukul 5.00 pm pada hari Jumaat, 25 September baru-baru ini setelah Toyota Unser yang dinaiki mereka sekeluarga telah dirempuh dengan sebuah bas dari belakang. Turut terlibat dalam kemalangan tersebut ialah sebuat kereta Proton Waja dan sebuah motorbike.





Setelah bertarung nyawa.... akhirnya arwah menghembuskan nafas-nafas terakhir di Hospital Alor Setar lebih kurang jam 8.00 pm. Arwah pergi meninggalkan suami dan 2 orang anak lelaki berumur 5 dan 2 tahun. Mereka yang lain telah selamat dalam kemalangan jalan raya tersebut.




Semasa di universiti dulu banyak terlibat dalam program-program bersama dengan arwah. Kali terakhir bertemu arwah pula lebih kurang 8 tahun yang lepas di Kolej Jururawat Masterskill di Hulu Langat. Masa tu isteri baru je kerja di Masterskill sebagai lecturer..... terserempak dengan arwah yang rupa-rupanya mengajar juga di kolej tersebut, tetapi dalam proses nak berhenti kerja sebab dapat tawaran bekerja sebagai PTD.

Arwah berasal dari Pasir Gudang, Johor dan bekerja sebagai Penjawat Awam (PTD) di Putrajaya. Arwah menyambut Aidiladha di kampung suaminya di Alor Setar Kedah. Jenazah arwah telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam USJ 22 selepas zohor pada 26 September 2015.

Alfatihah.....





No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...