Tuesday, August 4, 2015

Makan Makan Best Di Cheras



Ada beberapa orang yang tanya kat kawasan Cheras ni makan kat mana yang best. Seriously memang nak mintak maaf banyak-banyak sebab dah memang jarang-jarang makan kat luar setelah isteri bekerja dari rumah sejak 3 tahun yang lalu. Sekarang ni memang banyak makan masakan di rumah. Sekali sekala jer makan kat luar... itupun makan biasa-biasa.

Rumah/Apartment Percutian Untuk Disewa Di Cheras



Kat sini ada beberapa cadangan daripada blogger-blogger yang ada buat sedikit review pasal makan makan best di kawasan Cheras. Oh ye.... ni secara random dan rawak jer ye.... maybe ada tempat lain yang makan lagi best, boleh cadangkan di ruangan komen :-

1) Western Express, Bandar Sri Permaisuri Cheras


Bagi yang minat dengan makanan Barat, ini adalah salah satu tempat yang perlu diterjah. Mengikut pemilik blog Encik Ezad Skytech, harga makanan yang ditawarkan tidak terlalu mahal sebab portion yang dihidangkan sangat besar



2) Resepi Sangdewi, Giant Taman Connaught, Cheras

Blog : www.hafizhafizol.my

Kepada peminat setia ikan patin... inilah tempat yang perlu anda terjah. Tambah lagi... pemilik kedai ni ialah pengurus merangkap kakak ipar Dato' Siti Nurhaliza. Pemilik blog ni bernama Hafiz Hafizol bagi rate 4/5 kepada hampir semua makanan di sini. Not bad kan???



3) Warong Kaklong, Bandar Tun Hussein Onn, Cheras

Blog : www.goodyfoodies.blogspot.com

Inginkan aneka pilihan sarapan? Nak makan nasi lemak 50 sen? Nak makan nasi campur yang sedap masa tengahari? Terjah lah warong kaklong ni. Mengikut Cik Yen atau nama penanya Baby Sumo, servis yang diberikan di warong ini juga superb dan tidak mengecewakan.



4) Westerns Cafe, Bukit Cheras

Blog : thevocket.com

Satu lagi tempat yang harus terjah ialah kedai yang berkonsepkan western dan steakhouse ini. Walaupun saiz kedai tak besar sangat tapi hiasan dalamannya nampak menarik. Kedai ini juga dah pernah masuk Jalan Jalan Cari Makan TV3. Mengikut vocket.com, portion hidangan yang diberikan adalah besar dan mengenyangkan.



5) SukaSucre Bistro, Cheras

Blog : www.idabaharum.com

Satu lagi cafe kepunyaan public figure iaitu Dr Fazley. Menurut pemilik blog bernama ida baharum, cafe Dr Fazley memang cantik dan hidangan yang disediakan mempunyai "class" tersendiri. Bagi mereka yang tak boleh bila tak makan nasi... nampaknya kena cari alternatif lain lah ye... hehe



6) Restoran Murni, Tasik Permaisuri Cheras

Blog : www.novaleeza.blogspot.com

Menurut pemilik blog ini iaitu Puan Nova Leeza, makanan yang disediakan berportion besar, murah dan sangat berbaloi. Kedai makan ni tak pernah tak ramai orang dah membayangkan betapa sedapnya makanan di sini.



7) Restoran Mi Kari Udang Galah, Bandar Tasik Permaisuri Cheras

Blog : www.kisahtatie.com

Menurut pemilik blog ini bernama Izzati, Mi Kari ni adalah resipi turun temurun keluarga Haji Saharudin. Makanan memang sedap dan harga Mi Kari bergantung kepada saiz udang galah yang dipilih.


Ok.... that's it! Semoga bermanfaat kepada semua....


Rumah/Apartment Percutian Untuk Disewa Di Cheras







1 comment:

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...