Friday, March 31, 2017

Belasungkawa : Nik Mohamed Adzhar bin Nik Mohamed Resli



Terkejut.... masih lagi terkejut... Itulah yang boleh digambarkan apabila mendapat berita dan perkhabaran dari Kelantan pada pagi hari Rabu 29 Mac 2017 apabila perginya seorang sahabat yang dikenali sejak zaman sekolah menengah lagi.

Allahyarham Nik Mohamed Adzhar bin Nik Mohamed Resli atau lebih dikenali sebagai Nik Adzhar atau Pok Nik ialah seorang guru atau ustaz di Sekolah Kebangsaan Sultan Ibrahim 2, Pasir Mas, Kelantan. Arwah merupakan senior setahun di Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang dan merupakan rakan sebilik di kampus utama Universiti Islam Antarabangsa di Gombak selama 4 tahun.

Allahyarham Nik Adzhar, dua dari kanan... Al-Fatihah

Sejak graduasi dari universiti memang tak pernah jumpa arwah secara berhadapan... cuma bertanya khabar dan menjenguk keadaan di laman muka buku sahaja. Rata-rata sahabat handai, rakan taulan dan tidak kurang juga anak murid arwah sangat terkejut dengan berita kematian arwah.

Nota yang pernah ditulis oleh arwah

Arwah ditemui lemas di Tasik Putra, Kg Kubang Panjang, Pasir Mas, Kelantan. Arwah dikatakan telah keluar rumah pada malam hari Isnin 27 Mac 2017 dan diberitakan tidak pulang ke rumah sehinggalah isteri arwah membuat laporan polis atas kehilangan arwah.

Berita kematian arwah ada dilaporkan di Sinar TV. Klik SINI.


Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Ustaz Nik Mohamed Adzhar bin Nik Mohamed Resli... dan semoga arwah tenang dan damai berehat di alam sana... Aminn...


2 comments:

  1. Innalillahi wa innalillahi raji'oon. Semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman...

    http://panphila.blogspot.my

    ReplyDelete

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...