Saturday, November 26, 2016

Kelab Ibu Ohsem - Kumpulan Sokongan Ibu Bapa Yang Paling Ohsem!



Beberapa hari lagi nak masuk bulan Disember 2016 tapi majalah Pa&Ma edisi Disember 2016 dah pun keluar. Sebenarnya memang macam tu pun... seminggu lagi nak masuk awal bulan... edisi baru majalah tu dah dikeluarkan. Zaman sekolah rendah dulu rajin sangat langgan dan beli majalah Dewan Pelajar sebab tu dah tau pasal edisi baru mana-mana majalah akan keluar lebih awal.

Pa&Ma edisi Disember 2016

Haha... kenapa pulak nak terlebih excited pasal majalah Pa&Ma edisi Disember 2016 ni? Oh ye... off course lah sebab kami semua masuk dalam majalah. Kami tu bukan setakat kami sekeluarga je yang masuk majalah tetapi yang bestnya masuk ramai-ramai sekali dengan para editor Kelab Ibu Ohsem (KIO) yang sememangnya ohsem...

Para editor Kelab Ibu Ohsem 1

Tidak dinafikan, sebagai ibu bapa muda dan kurang berpengalaman pastinya tercari-cari rakan, sahabat, platform ataupun kumpulan sokongan untuk mendapatkan maklumat, input dan juga info yang berguna sebagai panduan asas di alam rumah tangga. Cabaran awal ketika di awal perkahwinan sudah pasti ada dek kurangnya pengalaman.

Nasihat dan pesanan daripada orang tua masing-masing sudah pasti diturunkan sejak zaman berzaman. Nasihat dan pesanan daripada orang tua ini juga dipanggil sebagai "petua" memang sentiasa diamalkan oleh mana-mana pasangan muda dalam rumahtangga mereka khususnya sepanjang proses untuk mendapatkan zuriat, kehamilan, berpantang, membesarkan dan mendidik anak-anak sehingga dewasa.

Para editor Kelab Ibu Ohsem 2

Selain itu, melanggan dan membeli majalah keibubapaan seperti Pa&Ma juga sedikit sebanyak membantu pasangan muda dalam menghadapi cabaran sepanjang mendirikan rumah tangga. Harga yang dijual di pasaran juga adalah mampu milik dan sangat berpatutan. Oh ye.... jangan lupa untuk beli Pa&Ma edisi Disember 2016 sebelum kehabisan stok! Hehe....

Kini, seperti dah menjadi satu kebiasaan atau trend untuk mendapatkan maklumat yang lebih pantas dan cepat secara online. Justeru, diwujudkan Kelab Ibu Ohsem ini untuk membantu pasangan muda di luar sana yang memerlukan maklumat keibubapaan seperti mendapatkan zuriat, kehamilan, berpantang, didikan anak-anak dan juga tips berhadapan cabaran membesarkan anak-anak sesuai dengan peredaran zaman.

Para editor Kelab Ibu Ohsem 3

Kelab Ibu Ohsem ni ditubuhkan sebagai hub untuk para ibu berkongsi pengalaman keibubapaan, kehidupan dan kesihatan kepada mereka yang memerlukan di luar sana. Para editor di Kelab Ibu Ohsem juga sudah terlatih dalam memberikan input yang bermanfaat, tersusun dan bukannya maklumat yang ala kadar semata-mata.

Para editor dalam Kelab Ibu Ohsem ini juga berada di seluruh Malaysia termasuk dari Sabah dan Sarawak. Jadi, info yang dikongsikan dalam Kelab Ibu Ohsem ni sangat menyeluruh dan sesuai mengikut peredaran zaman tanpa mengira batasan geografi dan juga budaya.

Para editor Kelab Ibu Ohsem 4

Jemput Like dan Follow Page Kelab Ibu Ohsem di Facebook dan teruskan memberi sokongan dengan membaca dan kongsikan artikel-artikel yang disumbangkan dalam Page Kelab Ibu Ohsem. Semoga Kelab Ibu Ohsem terus memberikan manfaat kepada mereka yang memerlukan khususnya ibu bapa muda yang kurang pengalaman.





No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...