Tuesday, January 5, 2016

Gastrik oh Gastrik!



Semua orang pernah Sakit Perut. Masa Sakit Perut kita dah boleh bezakan Sakit Perut tu disebabkan salah makan ke, tak makan langsung ke atau masuk angin. Bisa dan pedih masa Sakit Perut pun berbeza-beza mengikut jenis Sakit Perut. Salah satu jenis Sakit Perut ialah Gastrik.


Gastrik atau juga dipanggil Gastritis dalam bahasa perubatan ialah sejenis keradangan yang berlaku pada lapisan perut. Gastrik boleh berlaku secara tiba-tiba dan dalam jangka masa pendek (acute) ataupun berlaku secara berperingkat dan dalam jangka masa panjang (chronic).

Lapisan perut mempunyai sel yang berfungsi untuk mengeluarkan asid dan enzim yang berperanan untuk mencernakan makanan. Selain itu, mukus tertentu juga dirembeskan untuk melindungi lapisan perut. Apabila keradangan berlaku, maka lapisan perut akan terhakis menyebabkan luka-luka kecil. Sebab itulah perut orang Gastrik akan rasa pedih-pedih.

Asid Perut ini sangat kuat sehingga mampu untuk menghakis kulit manusia!

Gastrik dan Pedih Ulu Hati juga tidak boleh dipisahkan. Pedih Ulu Hati juga adalah disebabkan oleh Asid Perut. Ini disebabkan oleh otot yang mengawal daripada Asid Perut masuk ke esofagus gagal berfungsi dengan baik sehingga menyebabkan refluks dan rasa terbakar dan pedih.



Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul... from iReach HD on Vimeo.


Sudah pasti mereka yang kena Gastrik Kronik adalah orang yang paling menderita. Punyalah sengsaranya Sakit Gastrik yang kronik ni sampai kadang-kadang badan boleh mengerekot dan membongkok jadi macam "udang" atau "ulat gonggok" dan ada juga mereka yang tak mampu dan tak berdaya nak bangun disebabkan Sakit Gastrik yang kronik.

Sebab itu kami sangat... sangat mencadangkan agar anda yang mengalami kesengsaraan menghadapi derita Gastrik ini mencuba Set Gastrik yang mengandungi ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus.

Penawar Gastrik Alaf Baru!

ESP - merupakan protein tumbuhan yang lengkap, rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino yang penting. Asid amino ini membantu membina semula lapisan perut yang telah dihakis oleh asid perut. Kandungan alkali yang tinggi dalam ESP juga membantu meneutralkan semula perut daripada keadaan asid.

Ostematrix - mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D. Sangat membantu dalam meneutralkan asid yang masuk dalam perut melalui esofagus yang telah menyebabkan Pedih Ulu Hati.

Peppermint Ginger Plus - terbukti secara klinikal membantu mengurangkan masalah sebu, senak perut dan membuang angin dalam badan.


Selain daripada Set Gastrik ini, anda boleh juga mengambil B-Complex sebagai tambahan. Mengapa??? Tahukah anda, Sakit Gastrik juga boleh terjadi akibat daripada sebarang jenis tekanan (tekanan kerja dan tekanan hidup), pengambilan alkohol serta ubat-ubatan atau preskripsi. Faktor-faktor ini menyebabkan nutrisi Vitamin B dalam tubuh kita telah berkurangan.

B-Complex terbaik di pasaran!

Baca : Tips Memilih Vitamin B-Complex Terbaik Yang Mematuhi RDA


Oohh ye.... anda juga akan mendapat penjimatan jika membeli B-Complex pada bulan Julai 2015 sempena promosi beli 3 percuma 1! Hubungi kami untuk mengetahui dengan lebih lanjut....


Telah ramai yang mencuba dan berpuashati dengan Set Gastrik ini :-




Selamat mencuba!!!


Semoga bermanfaat kepada semua!
==================
Lin Chalo & Mohd Alizal,
Health Consultant &
Business Mentor
014.338.6810 - Lin
012.401.6683 - Alizal
==================


# Artikel ini telah diubah dan diterbitkan semula dengan kebenaran daripada www.sweetbonda.my




No comments:

Post a Comment

Pandangan Anda Amat Dihargai :)

Menarik Untuk Dibaca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...